خانواده ایرانی

خانواده ایرانی

شادابی و طراوت برای خانواده ایرانی
خانواده ایرانی

خانواده ایرانی

شادابی و طراوت برای خانواده ایرانی

داستان انگلیسی(2)....(ایمیل از دیار باقی)

A man checked into a hotel. There was a computer in his room so he decided to send an e-mail to his wife. However he accidentally typed a wrong e-mail address and without realizing his error he sent the e-mail.
Meanwhile…somewhere in Houston a widow had just returned from her husband’s funeral. The widow decided to check her e-mail expecting condolence messages from relatives and friends.After reading the first message she fainted. The widow’s son rushed into the room found his mother on the floor and saw the computer screen which read:
To: My Loving Wife
Subject: I’ve Reached
Date: 2 May 2006
I know you’re surprised to hear from me. They have computers here and we are allowed to send e-mails to loved ones. I’ve just reached and have been checked in. I see that everything has been prepared for your arrival tomorrow. Looking forward to seeing you TOMORROW!

 Your loving hubby 

مردی اتاق هتلی را تحویل گرفت .در اتاقش کامپیوتری بود،بنابراین تصمیم گرفت ایمیلی به همسرش بفرستد.ولی بطور تصادفی ایمیل را به آدرس اشتباه فرستاد و بدون اینکه متوجه اشتباهش شود،ایمیل را فرستاد.

با این وجود..جایی در هوستون ،بیوه ای از مراسم خاکسپاری شوهرش بازگشته بود.زن بیوه تصمیم گرفت ایمیلش را به این خاطر که پیامهای همدردی اقوام و دوستانش را بخواند،چک کند. پس از خواندن اولین پیام،از هوش رفت.پسرش به اتاق آمد و مادرش را کف اتاق دید و از صفحه کامپیوتر این را خواند:
به: همسر دوست داشتنی ام
موضوع: من رسیدم
تاریخ: دوم می 2006
میدانم از اینکه خبری از من داشته باشی خوشحال می شوی.آنها اینجا کامپیوتر داشتند و ما اجازه داریم به آنهایی که دوستشان داریم ایمیل بدهیم.من تازه رسیدم و اتاق را تحویل گرفته ام.می بینم که همه چیز آماده شده که فردا برسی.به امید دیدنت، فردا

شوهر دوستدارت
ادامه مطلب ...

داستان انگلیسی(1)....(کشاورز و الاغ پیر)


 

One day a farmer's donkey fell down into a well. The animal cried piteously for hours as the farmer tried to figure out what to do.Finally he decided the animal was old, and the well needed to be covered up anyway; it just wasn't worth it to retrieve the donkey. He invited all his neighbors to shovel dirt into the well. At first, the donkey realized what was happening and cried horribly.Then, to everyone's amazement, he quieted down.

A few shovel loads later, the farmer finally looked down the well, and was astonished at what he saw. With every shovel of dirt that hit his back, the donkey was doing something amazing. He would shake it off and take a step up. As the farmer's neighbors continued to shovel dirt on top of the animal, he would shake it off and take a step up. Pretty soon, everyone was amazed as the donkey stepped up over the edge of the well and trotted off 
 
 

 
 
ادامه مطلب ...

هزاران لغت انگلیسی را با تصویر سازی ذهنی و طنز بخاطر بسپارید!!!!!

eclipse

مترادف : obstruction

 

کدبندی لغت : یه سری از دخترا جدیدا وقتی کلیپس (e+clipse) میزنن جلوی نور خورشید رو هم میگیره!!! و کسوف و خسوف پیش میاد.

معنی : گرفتگی/ کسوف/ خسوف 

ادامه مطلب ...

سرطان تخمدان ، یکی از شایع‌ترین سرطان‌های زنان

سرطان تخمدان یکی از سرطان‌های شایع در زنان است که در بیشتر موارد به دلیل بی علامت بودن این بیماری، در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود و همین امر امید به زنده ماندن بیماران مبتلا را تا حد زیادی کاهش داده است.

یکی از عوامل اصلی در بروز سرطان تخمدان زمانی است که سلول‌های پوششی سرطانی می‌شوند؛ البته سلول‌های ژرمینال و یا سلول‌های بینابینی تخمدان نیز در بروز آن نقش دارند.

ادامه مطلب ...

انواع ظلم از نگاه حضرت علی (ع)

 

حضرت علی(ع):آگاه باشید که ظلم بر سه قسم است:
1-ظلمی که نابخشودنی است.
2-ظلمی که بدون مجازات نمیماند.
3-ظلمی که بخشودنی و جبران شدنی است.

ادامه مطلب ...

40 نکته مهم اخلاقی در 40 جمله کوتاه و خواندنی

 

http://www.tabletmobile.ir

سخنان خوب باید در زیباترین جملات طراحی و تدوین شوند، تا مورد توجه و تأمل مخاطبان واقع شود. به عبارتی ساده تر قالب کلام می بایست با قیمت کلام هم سان باشد. خوب سخن گفتن؛ سخن خوب گفتن، از مهم ترین لوازم پیام رسانی و متقاعد سازی در روان شناسی ارتباطات به شمار می آید.

 در این نوشتار در ادامه مطلب نمونه هایی را با هم مرور می کنیم:
کسی که به دنبال انتقام گرفتن است، زخم هایش را تازه نگه می دارد. (فرانسیس بیکن)
2- با مشت گره کرده نمی توان با کسی دست داد و دوست شد. (ایندرا گاندی)
3- پرسیدند بهشت را می خواهی یا دوست را؟! گفتم: جهنم است، بهشتی که در آن دوست نباشد.
4- خداوند بی نهایت است، امّا به قدر نیازت فرود می فرستد، به قدر آرزویت گسترده می شود، و به قدر ایمانت کارگشاست. (ملاصدرا)
5- گل عشق و دوستی با بی ریایی و صداقت و صمیمیت می روید و می ماند، از اینکه مراقب این گل زیبایی، می بوسمت.

ادامه مطلب ...

شش نصیحت حکیمانه از امیر المومنین علیه السلام

 

http://www.tabletmobile.ir

متن حدیث:
قَالَ [علیه السلام] عَجِبْتُ لِلْبَخِیلِ یَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِى مِنْهُ هَرَبَ وَ یَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِى إِیَّاهُ طَلَبَ فَیَعِیشُ فِى الدُّنْیَا عَیْشَ الْفُقَرَاءِ وَ یُحَاسَبُ فِى الْآخِرَةِ حِسَابَ الْأَغْنِیَاءِ وَ عَجِبْتُ لِلْمُتَکَبِّرِ الَّذِى کَانَ بِالْأَمْسِ نُطْفَةً وَ یَکُونُ غَداً جِیفَةً وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَکَّ فِى اللَّهِ وَ هُوَ یَرَى خَلْقَ اللَّهِ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَ هُوَ یَرَى الْمَوْتَى وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَنْکَرَ النَّشْأَةَ الْأُخْرَى وَ هُوَ یَرَى النَّشْأَةَ الْأُولَى وَ عَجِبْتُ لِعَامِرٍ دَارَ الْفَنَاءِ وَ تَارِکٍ دَارَ الْبَقَاءِ .

 

ادامه مطلب ...

احادیثی درباره ی قرآن کریم

 

حدیث (1) رسول اکرم صلى الله علیه و آله:
اِنَّ البَیتَ اِذا کَثُرَ فیهِ تِلاوَةُ القُرآنِ کَثُرَ خَیرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ کَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنیا؛
خانه اى که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان براى زمینیان مى درخشند.
کافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص610

 

ادامه مطلب ...

بدون نیاز به آزمایش از بارداری خود باخبر شوید

مادر شدن، یکی از مهم‌ترین و شیرین‌ترین دوره‌های زندگی هر خانمی محسوب می‌شود. اما برای شیرین‌تر شدن این دوره زندگی، خانم‌ها باید قبل از هر چیز از باردار بودن خود مطلع شوند تا با رعایت بهداشت و مراقبت‌های اولیه، دوران بارداری سالمی را تجربه کنند. اما این نشانه‌ها چه هستند و به زبان ساده‌تر، گذشته از آزمایش بارداری، آیا راه‌های دیگری هم برای اینکه یک زن بفهمد باردار شده یا نه وجود دارد؟ 

ادامه مطلب ...

جوک های قومیتی، ابزاری جهت القاء خصلتهای منفی

خیلی ها این روند جوک ساختن را دست کم می گیرند و با جمله هایی مثل: “برای ما جوکه، واسه اونا خاطره است” هم موقعیت بالادست خودشان را به رخ می کشند و هم هویت سازی خود برای دیگران را انکار می کنند. انگار اصفهانی و شیرازی و عرب و لر و ترک ذاتی دارند و این جوک ها آن ذات را برملا می کنند. این ذات گراییِ خطرناک مدام در حال تقسیم آدم ها و نفرت پراکنی است که قوی ترین تجلی اش در نژادپرستی بی پرده و آشکار دیده می شود.
   ادامه مطلب ...

زادروز شاعر آب و آیینه، سهراب سپهری

امروز زادروز شاعر حجم سبز است، شاعر صدای پای آب، شاعر آبی ها، شاعر مسافر ........


امروز زادروز سهراب است، سپهری...

شاعرِ بزرگی که شعرهایش را نقاشی میکرد و نقشهایش رو می سرود...
  ادامه مطلب ...

ترکه انار،نخستین پاداش سهراب سپهری برای نقاشی

من از خیلی چیز ها می ترسیدم : از مادیان سپید پدر بزرگ ، از مدیر مدرسه ، از نزدیک شدن وقت نماز ، از قیافه عبوس شنبه. چقدر از شنبه ها بیزار بودم . خوشبختی من از صبح پنجشنبه آغاز می شد . عصر پنجشنبه تکه ای از بهشت بود . شب که می شد در دور ترین خواب هایم طعم صبح جمعه را می چشیدم .

  ادامه مطلب ...

کره های گرد

مرد فقیرى بود که همسرش از شیر گاوشان کره درست می کرد و او آنرا به تنها بقالى روستا مى فروخت.

آن زن روستایی کره ها را به صورت قالب های گرد یک کیلویى در می آورد و همسرش در ازای فروش آنها، مایحتاج خانه را از همان بقالی مى خرید.  

ادامه مطلب ...

طبع خود را بشناسید.


اگر مایلید که طبع خود را بشناسید بر روی لینک زیر از سایت طبایع کلیک کنید.و پس از اینکه ایمیل خود را وارد کردید.با جواب دادن چند سوال مختصر طبع شما را به صورت نموداری برای شما ترسیم میکند و با توجه به طبع شما توصیه هایی برای سلامتی بیشتر و زندگی بهتر برای شما دارد
آزمون مزاج شناسی       http://www.tabaye.ir/exam#

ارزش زیادی در بلا ها وجود دارد

ادیسون در سنین پیری پس از کشف لامپ، یکی از ثروتمندان آمریکا به شمار میرفت و درآمد سرشارش را تمام و کمال در آزمایشگاه مجهزش که ساختمان بزرگی بود هزینه می کرد. 

ادامه مطلب ...

ویژگیهای سخن خوب بر اساس آیات قرآن:




1-آگاهانه باشد ( لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ‏)

2- نرم باشد (قَوْلاً لَّیِّناً) ، زبانش تیغ نداشته باشد.

3- حرفی که میزند خودش هم عمل کند (لِمَ تَقُولُونَ مِالا تَفْعَلُونَ)

4- منصفانه باشد ( وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا)

5- حرفمان مستند باشد (قَوْلًا سَدِیدًا) منطقی حرف بزنیم.

6- ساده حرف بزنیم (قَوْلاً مَّیْسُورًا) پیچیده حرف زدن هنر نیست.روان حرف بزنیم.

7- کلام رسا باشد (قَوْلاً بَلِیغًا)

8- زیبا باشد  (قولوللناس حسنا)

9- بهترین کلمات را انتخاب کنیم (یَقُولُ الَّتی هِیَ اَحْسَن)

10-سخن مناسب وًمودبانه بگویید (قولا معروفا)

 11- همدیگر را با لقب خوب صدا بزنیم  (قولاً کریماً)

12-کمک به حرف خوب زدن در جامعه تا بهشتی شویم(هدو الی الطیب من القول)

********* اس ام اس عید قربان 93*********


 *********ااس ام اس جالب  تبریک روز معلم  س ام اس عید قربان 93*********


عید قربان عید عبادت و بندگی و عید اطاعت از قادر یکتا برشما تهنیت باد.... پیامک ( اس ام اس ) نبریک روز عید قربان

 عیدقربان، جشن رهیدگی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین بر همه ابراهیمیان مبارک باد.



عید قربان عید عبادت و بندگی و عید اطاعت از قادر یکتا برشما تهنیت باد.


اس ام اس جالب  تبریک روز معلم
نزول فیض رب العالمین است
حلول «عید قربان» در زمین است

اس ام اس جالب  تبریک روز معلم

عید سعید «قربان»، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک.


*********اس ام اس عید قربان 93*********


عیدقربان، روز اوج بندگی و تجلی ایثار ابراهیمی مبارک.


اس ام اس جالب  تبریک روز معلم


 

ادامه مطلب ...

چند توصیه مهم برای یادگیری لغات انگلیسی

 
یکی از مهمترین قسمت های یادگیری انگلیسی، دانستن مقدار قابل قبولی لغت می باشد. اما همین دریای بی پایان لغت و نیاز پایان نا پذیر به یادگیری آن ها، بسیاری از افرادی که مشتاقانه به سمت انگلیسی می روند را دلسرد می کند.

شاید شما هم همواره دنبال راهی برای یادگیری سریع و بی دردسر لغت بوده اید، راهی که بتوان بدون سختی و در کمترین زمان  کلمات را طوری یاد گرفت که هیچ گاه از یاد نرود.

ادامه مطلب ...

عرفه روضه زینب چقَدَر می چسبد

بمناسبت روز عرفه


عرفه روضه زینب چقَدَر می چسبد

عرفه دیده ی بارانی و تر می چسبد

عرفه بال بگیرم ز دم روضه ی تو

بزنم تا حرم پاک تو پر می چسبد

 

ادامه مطلب ...

در انتظار رویش شبنم

مصلح جهانی

در انتظار رویش شبنم
آن گاه که مرغان آشنا
کوچی دوباره را تجربه می کنند.
و صدای چک چک بال شان
مرا به فرو رفتن در اقیانوس درختان مواج وا می دارد
و من در سرشاخه های آن ها
پرواز را تجربه می کنم

ادامه مطلب ...

مسلم(س)،سفیر عشق...

 

سفیـــــــر عشــــق چـــــون بـــی اقــــربــا شد
لب چـــــون غنچــــه اش بـــر شکـــوه وا شد

که ای کــــوفــــی ، هـــوا خـــــواه مجـــــازی
چـــــــه نیکــــو می کنی مهمــــــان نــــوازی

محبّت پیـــــش از ایــــن رســــم عـــرب بود
جفــــــــــــا بـــــا میهمــــان دور از ادب بود


میـــا اینجا کــه کانــــون فســـاد است
شـــــرارت خانـــه ی ابن زیـــاد است

سفیـــــر عشق بـــا چشمی گهــربـــار
نهاد آنگـــه ســــر خود را به دیــــوار

ز فــــــــرط تشنگـــی لبهــــا تفیـــــده
قـــــد از بـــــار ملالتهــــا خمیــــــــده

همه درهـا به رویش بستــه از بیـــم
که شیــــر حق نمی گردیــد تسلیـــــم

نه ابن عوسجــه دیگـــرنه هــــــانی
کنــــارش از بــــرای جــــانفشـــانی


به سویش دشمنـــان دیـن ســــواره
هجــــــــوم آورده از دارال
امـــــــاره

چو مسلم دید برخودعرصه را تنگ
مصــــاف تن به تن را کـــرد آهنگ

به آن قدری که نیــرو در تنش بود
به خون غلتیـــده خیل دشمنش بود

چنان درسی به کوفی داد مسلـــــم
کـه کوفی را نرفت از یاد مسلـــــم

چو دید ابقــــا نخواهد کرد یک تن
توسّل جست بــر نیـــــرنگ دشمن

برون چون روبهان از لانه جستند
صف اندرصف به گردش حلقه بستند

چو حلقه تنگ شد زان خصم ناپاک
نگیــــن معـــــرفت افتـــــاد برخاک

به ناگه شیـــر آتشبـــار صمصــام
ز مکـــر روبهان افتـــــــاد در دام


ببردنــــدش ســـوی دارالامـــــاره
پیـــــاده مسلم و دشمن ســــواره

عبیدالله چــــون مسلــــــم گرفتار
به دام خویش دید ، آمد به گفتار

که ای ابن عقیــل اکنون به والی
تکلّم کن بگـــو تا در چــه حالی

به کـــوفه آمدی آشــــوب کردی
فضـــای شهــــر نامطلوب کردی

حکومت راهرآنکس چون توتهدید
کند ، اینش سزاوار است تحــدید

اگر خواهی امان از ما در این کار
بیا و از حسینت دســــــت بــــردار

گـــر از اقـــدام ایـــــذایی بکاهی
تو را ثروت دهم هر چند خواهی

حسینت را اگر برگـــردی از راه
زصاحب منصبان خواهی شدآنگاه

به مسلــم این کلام آمد گــــرانبار
لب از هم باز کـــرد و داد هشدار:

که ای ناپاک هذیان از چه گویی؟
ز پاکان نام بـــردی با چه رویی؟

به شمشیر ار گشایی بندم از بند
نخواهی دید ازمن خویش خرسند

بری این آرزو با خویش در گور
که من از آرمــان خود شوم دور

چومادر، زشت عنوان بادونامت
چه گویی دست بردار از امامت؟


گر از خنجر برون آری دو عینم
مگر من دست بردار از حسینم؟

درآن مجلس چنان داد سخن داد
که از خرد و کلان برخاست فریاد

عبیدالله را چــون آبـــــرو ریخت
نگهبانان مجلــــس را برانگیخت

مـــرام مردمی رفتش ز خـــــاطر
که حکم قتل مسلـــــم کرد صادر

ز گیتی رفت آن دم صبر و آرام
که مسلم را نگون کردند از بام

به خیـــــل جان نثاران حسینی
هواداران و یـــــــاران حسینی

سفیـــــــر عشق در راه عقیده
شهادت را چــــه نیکو برگزیده

خموش ای خوش عمل کاین شرح ماتم
زد آتـــــــــــش بــــــــر دل ابنـــــاء آدم.


شعر از : عباس خوش عمل کاشانی

ادامه مطلب ...

معیار مهندس روسی

یک مهندس روسی تعدادی کارگر ایرانی را برای کار استخدام کرده بود. کارگران بنا به وظیفه شرعی وقت اذان که می‌شد برای خواندن نماز دست از کار می‌کشیدند. یک روز مهندس به آنان اخطار کرد که اگر هنگام کار نماز بخوانند آخر ماه از حقوقشان کسر می‌شود.




 


کسانی که ایمان ضعیف و سست داشتند از ترس کم شدن حقوقشان، نماز را به آخر وقت می‌گذاردند امّا عدّه ای بدون ترس از کم شدن حقوقشان، همچنان در اوّل وقت، نماز ظهر و عصرشان را می‌خواندند. آخر ماه، مهندس به کارگرانی که همچنان نمازشان را اوّل وقت خوانده بودند، بیشتر از حقوق عادّی ماهیانه پرداخت کرد. کسانی که نماز خود را به بعد از کار گذاشته بودند به مهندس اعتراض کردند که چرا حقوق آن کارگرها را بر خلاف انتظارشان زیاد داده است. مهندس می‌‌گوید: «اهمیّت دادن این کارگرها به نماز و صرفنظر کردن از کسر حقوق، نشانگر آن است که ایمان‌شان بیشتر از شماست و این قبیل آدم‌ها هرگز در کار خیانت نمی‌کنند همچنانکه به نماز خود خیانت نکردند.»

مطالب مرتبط:

حکایت جالب و خواندنی

در روزگاران قدیم، مرد میانسالی دو زن داشت. یکی از زنها مسن و دیگری جوان بود. هر یک از زنها، شوهرشان را خیلی دوست داشتند و تمایل داشتند که او در سنی متناسب با آنها به نظر آید.
پس از گذشت چند سال، موهای مرد به اصطلاح جوگندمی شد. برای زن جوان این اتفاق خوشایند نبود زیرا شوهرش را خیلی مسن‌تر از خودش نشان می‌داد. بنابراین هر شب موهای مرد را شانه می‌کرد و موهای سفیدش را می‌کَند.
اما سفید شدن موهای مرد، زن مسن تر را خوشحال کرده بود زیرا دوست نداشت دیگران او را با مادر شوهرش اشتباه بگیرند. او هر روز صبح موهای مرد را مرتب می‌کرد و تا جایی که می‌توانست موهای سیاه مرد را می‌کَند. نتیجه این شد که شوهر آن دو زن، بعد از مدت کوتاهی فهمید کاملاً طاس شده است.
------------
اگر به همه خواسته‌های متفاوت و متناقض اطرافیان خود پاسخ دهید بزودی خواهد فهمید که چیزی برای پاسخگویی نخواهید داشت.
کسی که اصول و قواعد را برای تأثیرگذاری، خوشایند یا همراهی دیگران زیر پا گذارد در نهایت به شرایطی خواهد رسید که دیگران در برخورد با او، اصول و قواعد لازم را رعایت نمی‌کنند.
«نه» کلمه‌ای دوحرفی اما یکی از مهمترین کلمات در رهبری، مدیریت و رشد شغلی است. یادگیری «نه» گفتن (در مواقع لزوم)، یکی از مهمترین مهارتهای کاری، سازمانی و مدیریتی است. نه گفتن به معنی نپذیرفتن کار و مسئولیت یا از زیر کار در رفتن نیست بلکه روشی برای کنترل داشتن بر کار و زندگی شخصی و تعادل بین آنهاست به گونه‌ای که هم از عهده وظایف و مسئولیت‌ها به خوبی برآیید و هم رضایت شغلی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

کیست این پنهان مرا در جان و تن (شعری از عمان سامانی در رثای اباعبدالله (ع))

«میرزا نوراﷲ بن میرزا عبداﷲ بن عبدالوهاب چهارمحالی اصفهانی . ملقب به تاج الشعراء و مشهور به عمان سامانی . وی از اهالی قریه «سامان » است که آن از قرای چهارمحال خاک بختیاری میباشد. وی در سال 1264 هـ .ق . متولد شد و در شب سه شنبه دوازدهم شوال سال 1322 هـ .ق . درگذشت و در وادی السلام نجف دفن شد. او را دیوانی است به نام «گنجینه اسرار» که در هند و در ایران به چاپ رسیده است».

شایان ذکر است در خصوص محل دفن او گفته اند: در مسجد جامع سامان به خاک سپردند و بعدها به نجف اشرف و غری شریف به دار الاسلام انتقال دادند." 

دنباله این نوشته را بخوانید

ادامه مطلب ...

اگر می خواهید خوشبخت باشید

زندگی را به یک هدف گره بزنید ، نه به اشیاء

به کسانی که پشت سر شما حرف میزنند ، بی اعتنا باشید

آنها به همانجا تعلق دارند

یعنی دقیقا پشت سر شما

• 

بقیه اس ام اس ها در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

اس ام اس عاشقانه مهر ۹۳
جدیدترین اس ام اس عاشقانه ۱۳۹۳
.


در دست های چه کسی اسراف می شوی تو اکنون که من به ذره ذره ات محتاجم؟
.


اس ام اس عاشقانه مهر ۹۳
جدیدترین اس ام اس عاشقانه ۱۳۹۳
.


جنگل رد پای باران است ویرانه رد پای توفان من رد پای
 توام همیشه پشت در خانه ات تمام می شوم..

.
اس ام اس عاشقانه مهر ۹۳
جدیدترین اس ام اس عاشقانه ۱۳۹۳
.


نام این آتش، تنها عشق بود و عمری که داشت زیر سایه ی این سه حرف رو به زوال می رفت هزاران هزار نیستی در این سه حرف هزاران ترک شدن در سه حرف نامش تو بود و اگر می ماندی، ما می شد مرا ببخش نباید دوستت می داشتم


بقیه اس ام اس ها در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب ...

یه شب بارونی



یه شب بارونی بود. فرداش حمید امتحان داشت.

رفتم تو حیاط و شروع کردم به شستن ظرفها .

همین طور که داشتم لباس میشستم دیدم حمید

اومده پشت سرم ایستاده. گفتم اینجا چیکار میکنی؟

مگه فردا امتحان نداری؟ دو زانو کنار حوض نشست و

دستهای یخ زدمو از تو تشت بیرون اوردو گفت:

ازت خجالت میکشم .من نتونستم اون زندگی که

در شان تو باشه برات فراهم کنم. دختری که

تو خونه باباش با ماشین لباسشویی لباس میشسته

حالا نباید تو این هوای سرد مجبور باشه ...

حرفشو قطع کردمو گفتم : من مجبور نیستم .

با علاقه این کار رو انجام میدم.

همین قدر که درک میکنی . میفهمی .

قدر شناس هستی برام کافیه.

شهید سید عبدالحمید قاضی میر سعید

منبع :

نشریه امتداد شماره 

11


آموزش خیاطی - فوت های مهم کوزه گری در خیاطی

اگر دست تان به سوزن و پارچه می رسد و به خیاطی علاقه دارید، از چند ترفند جالب خیاطی که در ادامه این مطلب بیان می شود، استفاده کنید.
ادامه مطلب ...

ما را به یک کلاف نخ آقا قبول کن


ما را به یک کلاف نخ آقا قبول کن
یـا ایّهـا العــزیز! أبانـا! قــبول کن

آهی در این بساط به غیر از امید نیست
یـا نـاامیدمــان ننـمـا یـا، قـبـول کن

از یـاد بـرده ایم شمـا را پـدر! ولی
این کودک فراری خود را قبول کن

رسم کریم نیست که گلچین کند، کریم!
مـا را سَـوا نکـرده و یک جـا قـبول کن

گر بی نوا و پست و حقیریم و رو سیاه
اما به جــان حضرت زهـرا قبـول کن

گندم که نه، مقام شما بود لاجَرَم
رمز هبوط آدم و حوّا، قـبول کن

نامـه ای که امـروز دوباره زنـده شد(آخریـن نامه میـرزاکوچـک خان جنـگلی)

 

 

افسوس می خورم که مردم ایران پس از محو ما خواهـند فهمــید ما که بـودیم و چـه می خواستیــم و چه کردیم ، معــروف است النعمـه اذا فقــدت عرفــت…
مردم همه منتظـرند روزگاری را ببینــند که از جمعیـت ما اثــری به میان نباشــد. پس از آن که نتایج تلخی از سوء افکار و انتــظار خود دیدند آن وقت دو دسـت ندامـت به سر کــوفته قـدر هـویت ما را می فهمــند.

بلی آقای من ، امروز دشمنان ، ما را دزد و غارتگر خـطاب می کننــد در صورتی که هیــچ قدمی جز در راه آسایش مردم و حـفاظت مال و جان و نامـوس آن ها برنداشتــیم.ما هر گــونه اتهاماتی را که به ما نسبـت می دهنــد می شنـویم و حکمیـت را به خداوند قادر و حاکم علی الاطلاق واگــذار می کنیم . عجالـتا تحت تقدیــرات الهی هستیم تا ببینیم کـار ، به کجا منتهـی خــواهد گردید.در خاتمـه ســلامتی و دوام شما را از خداوند مسئلت داشته ادعیه خالصانه خود را تقدیم می دارد.
لیله شنبه ۵ عــقرب ۱۳۰۰
برای ثبت در حافظه تاریخ

این سوره نور قرآن است.


امام باقر علیه السلام فرموده اند:
 سوره توحید برابر با یک سوم قرآن است.
الدعوات، ص218


امام رضا علیه السلام نیز فرمودند:
هر کس سوره توحید را بخواند
 و به آن ایمان داشته باشد توحید را شناخته است.
عیون اخبارالرضا علیه السلام، ج2، ص122


رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرموده اند
این سوره را زیاد بخوانید زیرا
این سوره نور قرآن است.
الدعوات، ص84

حج خونین 66

 

مردادماه 1366 تاریخ شاهد وحشیانه ترین حمله به حجاج بی دفاع بود.رژیم دست نشانده آل سعود در مراسم برائت از مشرکین حمله وحشیانه ای را به حجاج بیدفاع آغاز کردند که در نتیجه این حمله و هجوم، بیش از 500 تن از حجاج بی دفاع و هراسان ایرانی و غیرایرانی کشته و حدود 700 تن زخمی شدند.

ادامه مطلب ...

اینگونه با پسرتان رابطه صمیمانه ای داشته باشید

اگر شما از آن دسته پدرانی هستید که می‌خواهید ارتباط خود را با پسرتان قوی‌تر کنید، ما در اینجا نکاتی را برایتان آورده‌ایم که با عمل به آنها رابطه شما تقویت خواهد شد.

رابطه بین پدر و پسر می‌تواند پیچیده باشد. پدران و پسرانی که اختلاف نظر زیادی با هم دارند ارتباط برقرار کردن را با یگدیگر دشوار می‌بینند. گاهی رابطه آنها رقابتی می‌شود و گاهی دلشان می‌خواهد ارتباط خود را قویتر کنند اما راهش را نمی‌دانند.
اگر شما از آن دسته پدرانی هستید که می‌خواهید ارتباط خود را با پسرتان قوی‌تر کنید، ما در اینجا نکاتی را برایتان آورده‌ایم که با عمل به آنها رابطه شما تقویت خواهد شد.


ادامه مطلب ...

چرا ازدواج علی(ع) و فاطمه(س) پیوند آسمانی است؟

 نخستین روز از ماه مبارک ذی‌الحجه، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد.

 در تاریخ ازدواج علی (ع) و حضرت زهرا (س) اختلاف است و کسی که قدیمی‌ترین تاریخ را نقل کرده، یعقوبی می‌باشد که نوشته است: رسول‌الله دو ماه پس از ورود به مدینه حضرت زهرا (س) را به تزویج حضرت علی (ع) در آورد؛ این در حالی بود که گروهی از مهاجرین وی را از رسول‌الله (ص) خواستگاری کرده بودند و هنگامی که رسول خدا (ص) وی را به حضرت علی (ع) تزویج کرد، گِله کردند و آن حضرت فرمودند: "من فاطمه را به علی تزویج نکردم، بلکه خدا او را به علی تزویج کرد".



در روز اول آخرین ماه قمری حضرت علی بن ابی‌طالب علیه السلام، پیشوای پارسایان با حضرت فاطمه بنت محمد(ص)، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛ هم چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد که امروز نیز جهان از پرتو انوار رحمت و عنایت تنها باقیمانده از دامان حضرت زهرا(س) زندگی می‌کنند.

ادامه مطلب ...

لباس یاس بر تن کرد زهرا

 

عاقد: خدا

شاهد: رسول خدا (ص)

دفتر: لوح محفوظ

مکان: عرش

عروس: کوثر

داماد: حیدر

سالروز ازدواج آسمانیشان مبارک

++++++++++++++++++

یا زهرا ضربان علیه
مرتضی در زهرا منجلیه

ادامه مطلب ...

فوت و فن چیدمان پاییزی

 برای تغییر حال و هوای خانه گاهی لازم است هم رنگ فصل‌ها شد، اتفاقا این همرنگی به خصوص وقتی پای پاییز درمیان باشد،هم دلنشین است، هم ساده ومهم‌تر از همه بسیار کم‌هزینه. پس اگر اهل پاییز هستید و عاشق بازی رنگ‌هایش، از همین حالا دست به کار شوید.

ادامه مطلب ...

پردرآمدترین شغل ها برای زنان

موقعیت های شغلی مرتبط با حوزه های پزشکی و درمانی مانند متخصص زنان، پرستاری، متخص بیهوشی و روانپزشکی در صدر شغل هایی قرار می گیرند که بهترین میزان حقوق را برای زنان دارند.

ادامه مطلب ...

فوت و فن های درست کردن کباب های کوبیده

گوشت را دوبار چرخ کنید تا کاملا بافت آن له شود و هنگامی که ورز می دهید چسبندگی لازم را داشته باشد.  

اگر تمایل داشته باشید کباب را در منزل تهیه کنید،  

ادامه مطلب ...

طرز تهیه فلافل

 

فلافل، غذایی تند است و با ترشی سرو می‌شود، یعنی در ساندویچ آن به جای گوجه‌فرنگی و خیارشور، ترشی استفاده می‌کنند. نام این غذا نیز از فلفل گرفته شده است زیرا اصل
لبنانیآن فلفل قرمز فراوانی دارد. با ما همراه شوید تا با نکته‌های ظریفی که بهتر است هنگام پخت این غذا آن‌ها را رعایت کنید، آشنا شوید.

 

ادامه مطلب ...

10 روش برای کاهش استرس در دوران بارداری

دوران بارداری، دوران پرهیجان هر مادری است. ذهن شما مرتباً در حال برنامه‌ریزی برای ورود عضو جدید خانواده است و در حال تجربه به دنیا آوردن معجزه بزرگ حیات هستید.

 

 

 

ادامه مطلب ...

شهادت مظلومانه امام محمد تقی (ع) تسلیت باد

 

امام رضا علیه‏‌السلام فرمودند:
او (امام جواد علیه‌‏السلام) مظلومانه کشته مى‏‌شود، و ساکنان آسمان بر او مى‏‌گریند و مرثیه مى‏‌سرایند.
‏خداوند بر دشمن و ستم کننده بر او خشم مى‏‌گیرد، و [پس از کشتن او] زمانى کوتاه در دنیا نمى‏‌ماند، تا آن‏که خداوند به زودى دشمن او را به عذابى دردناک و کیفرى سخت گرفتار مى‏‌کند. 

متن حدیث:

یُقتَلُ [الامامُ الجَوادُ علیه‏السلام] غَصبا فَیبکِی لَهُ و عَلَیهِ أهلُ السَّماءِ و یَغضَبُ اللّه‏ُ عَلى عَدوِّهِ و ظالِمِهِ فلا یَلبَثُ إلاّ یَسیرا حَتّى یُعَجِّلُ اللّه‏ُ بِهِ إِلى عَذابِهِ الأَلیمِ و عِقابِهِ الشَّدیدِ. ‏

«بحارالأنوار،جلد 5، صفحه14»

فامیل دور

 

آقای مجری : شعری که بلدی رو بخون
.
مجری : اینوکه ۳۰ بار خوندی . معنیش چیه؟
فامیل دور : اشاره داره به درهایی که واقعا در نیستن ، مثل نقاشی در روی دیوار. یعنی این دردها مارو شبیه اون درها میکنه .
جیگیر : گفتم غم تو دارم ، گفتا غمت سرآید، گفتی یا نگفتی ؟ گفتی یا نگفتی؟
گفتی یا نگفتیـــــی؟
مجری : شاعر گفته به ما چه؟
ببعی : It's nice to be important, but it's more important to be nice
مجری: نه شعر فارسی بخون
ببعی : در گلستانه چه بوی علفی می آمد ، به به .
کلاه قرمزی : دستم استخون نداره ، نون خورده و جون نداره ، دیلا دیلای لالای لای لای...
پسرعمه زا : این بی‌تو پسر نمی‌شود یعنی چی؟
مجری : میگه بی تو به سر نمی‌شود، یعنی بدون تو نمی‌تونم زندگی کنم.
فامیل دور : وای آقای مجری منو میگی؟ من از بچی آرزوم بود شما بگی بی تو نمیتونم زندگی کنم .

ادامه مطلب ...

سیب،میوه ای معجزه آفرین

خواص سیب

سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.

ادامه مطلب ...